Keresés ebben a blogban

2011. december 7., szerda

Ízek és formák: Karamellizált sertésoldalas bazsalikomos zöldségekkel

Tesztfőzésem második fogása az oldalas zöldségekkel, ami szintén a már megjelent Segal Viktor könyvben található meg, a Reggeltől estig reggeli fejezetben.

Az előző bejegyzésemben nem is említettem, hogy a tesztfőzés előnye még, azon kívül, hogy egy új könyv megjelente előtt megtudjuk a titkos recepteket, az hogy amikor kiadják a könyvet utána kapunk belőle egy példányt a kiadótól. Jelen esetben mivel a WAMP Spájz című rendezvényén vettem át, így találkozhattam Viktorral is, aki volt olyan kedves és dedikálta nekem, így már elmondhatom magamról, hogy a Segal összes megvan, és dedikálva... :)
A recepten nem igazán változtattak a teszthez képest, csak a fokhagyma került át a köretbe, mondjuk el is gondolkodtatott a főzéskor, de igazából illett a karajhoz.
A könyv és a tesztrecept is egy 8 fős verziót tartalmaz, de én feleztem az oldalast, viszont teljes adag pácot és köretet csináltam hozzá, így is letális dózis lett belőle.
Ez egy pácolt oldalas jól megsütve, olyan távol-keleti beütéssel, amit bármikor szívesen újra megcsinálok, mert egyszerűen fenomenális.

Hozzávalók 8 személyre: (most ebben jó vagyok, mert itt a könyv :))
1 kg oldalas (na elvileg itt kell 2)
A páchoz:
5 dl hámozott paradicsomkonzerv
3 ek light szójaszósz
1 ek rizsecet
1 ek tamarind szirup (ezt epres balzsamecet sziruppal helyettesítettem, mert ez volt itthon)
2 ek hoisin szósz (már tudom, hogy van pl. a Corában is, de sajnos a tesztkor kihagytam)
2 ek méz
2 ek cukor (barna nádcukrot használtam)
1 tk currypor
1 tk ötfűszerkeverék
1 tk szecsuáni bors (ez is kimaradt a tesztben, azóta már vettem, hogy újra elkészíthessem ezzel is)

A köret hozzávalói:
24 db bébirépa (30 dkg vékony répa feldarabolva részemről)
1 fej karalábé ujjnyi hasábokra vágva (ugyanolyan legyen, mint a répa)
16 parázsburgonya, héjában előfőzve, negyedelve (nálam sima nagy főzős krumpli lett darabolva)
1 fej vöröshagyma 8 cikkelyre vágva
3 gerezd fokhagyma ( na igen ez a tesztben még a pácnál volt... én oda tettem :))
3 ek napraforgóolaj
3 dl zöldség- vagy húsleves alaplé
24 levél bazsalikom, falatnyi darabokra tépkedve (na ezt kiszámoltam, pontosan ennyit tettem bele:))
frissen őrölt fekete bors, és só

A pác összes hozzávalóját egy lábasba tesszük, és nagy lángon 6-8 perc alatt kb. felére forraljuk.
A sütőt 180 fokra előmelegítjük, az oldalast nagyobb darabokra vágva egy magasabb falú tepsibe tesszük, szépen egymás mellé, ráöntjük a pácot, (én meg is forgattam a husikat, de ezt a recept nem írja), majd 50 percig lefedve, aztán mintegy fél óráig fólia nélkül sütjük. Ha ennyi idő alatt nem sült volna át ( ha belevágunk egy nagyobb darabba ellenőrizhetjük), akkor 160 fokra mérsékelve a sütőben hagyjuk, és aláöntünk egy kis alaplét. (Nnna, én pont így jártam, a tesztben 30-30 perc volt megadva, nem sült meg, benne hagytam a sütőben, naná, hogy az alaplét nem öntöttem alá, így aztán átsült, viszont egy része néhol szenes lett... de az ízén szerencsére ez semmit nem rontott.) Azért kell lehetőleg a fólia alatt jól átsütni, és aztán csak egy kicsit pirítani, mert a pác cukor és paradicsomtartalma hajlamos megkaramellizálódást túlzásba vinni, és megégni.

A körethez az előkészített burgonyát egy nagyobb serpenyőbe tesszük, amiben már felhevítettük az olajat. Ha már színt kapott hozzáadjuk a többieket, sózzuk, borsozzuk és kb. 6-8 perc alatt megpirítjuk, ezután mehet hozzá az alaplé. Ezt majdnem teljesen elforraljuk, ezalatt a zöldségek megpuhulnak, 8-10 perc. Amikor kész levesszük a tűzről, és hozzákeverjük a bazsalikomot.

Tökéletes ízkombináció, most is meg tudnám enni, és bármikor, még ki fogom próbálni a teszt során behelyettesített, vagy kihagyott hozzávalókkal együtt. Egy ilyen hideg téli estén kimondottan lélekmelegítő hatású lehet. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése