Keresés ebben a blogban

2015. december 30., szerda

Paradicsomos húsgolyók spagettivel

Már régóta ki akartam próbálni a filmekben gyakran látott, és egyszerűnek tűnő ételt... most már tudom, hogy hamarabb is megtehettem volna :) ezt a receptet eredetileg kb. ezer éve egy tanfolyamon próbáltam a Chefparade főzőiskolában, persze néhány helyen
változtattam rajta.

A hozzávalók 2 fő részére:
Húsgolyó:
125 g darált hús (én most vadmalac húsát aprítottam fel a botmixer aprítójával)
50 g zsemlemorzsa
1 tojás
1 evőkanál paradicsompüré
1 gerezd fokhagyma nagyon felaprítva
1 kicsi fej vöröshagyma szintén nagyon apróra feldarabolva
1 teáskanál szárított tárkony
1 kávéskanál kurkuma
só és bors ízlés szerint

Szósz:
1 konzerv darabolt, hámozott paradicsom
2 teáskanál cukor (a paradicsom savasságának ellensúlyozására +- kicsi)
1 dl vörösbor
kakukkfű, bazsalikom aprítva
só és bors ha még szükséges

Olaj a sütéshez

Először összekevertem a húsgolyó hozzávalóit, és aztán kézzel 2,5-3 cm nagyságú golyókat gyúrtam belőle, azt szeretem, ha egy gombóc max 2 falat :)

Egy serpenyőben vékonyan olajat forrósítottam, aztán a golyók minden oldalát átpirítottam, aztán hozzáöntöttem a paradicsomkonzervet, a bort és a szósz fűszereit. Eközben feltettem a tészta vizét forralni, és kifőztem benne a 2 főre való spagettit (ez a mammák szerint ez fejenként 100 g, én csak 150 g szoktam.)

A szószban még 15 percig főztem a golyókat, aztán amikor elzártam, akkor hozzászedtem a tésztát és már tálalható is.

Olyan finom, hogy azonnal elfogy, persze a hús + tészta mindig bevált megoldás :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése