Keresés ebben a blogban

2011. december 22., csütörtök

Az én bevált mézeskalácsom

Eljött a karácsonyi készülődés ideje, így előbányászhattam a már évek óta bevált mézeskalács receptemet. Néhány éve sütök csak, nem is szokott egyformán sikerülni, de mindig isteni, és tapasztalatból tudom, hogy fémdobozban kibír egy évet is, nemrég találtunk a tavalyiból néhány darabot... nem mintha teszteltem volna, de megkóstoltuk és igen, finom még mindig. Jó esetben nem igazán marad belőle egy darab sem, hiszen olyan finom, hogy az ember térül-fordul és hopp már megint evett egyet.
Az eredeti receptet még régebben a mindmegette.hu-n találtam, az én verziómban:

Hozzávalók:
25 dkg méz
1 cs. mézeskalács fűszerkeverék
30 dkg margarin
25 dkg nádcukor
3 tojás
1 kg liszt
3 kk szódabikarbóna

A mézet felforralom, és belekeverem a fűszerkeveréket, elzárom a tüzet és hozzáadom a margarint kisebb darabokra vágva, majd addig kevergetem, amíg el nem olvad és elegyedik a keverék.
Felverem a tojást, a cukorral habosra keverem. A lisztet összekeverem a szódabikarbónával, majd hozzáadom a mézes margarint és a cukorral felvert tojást. Csak annyira kell összegyúrni, hogy jól elkeveredjen minden rész mindennel. Ezután négy gombócot alakítok belőle és folpackba csomagolva egy éjszakát pihentetem a hűtőben.
Másnap én kb. 2 órával a sütés előtt kiveszem a hűtőből, majd előmelegítem a sütőt 160 fokra. Elég kemény a tészta így kell neki a szobahőmérséklet, hogy rendesen nyújtható legyen, ha ez valakit megnyugtat nekem is töredezik a tészta nyújtáskor. :) Így kb. 1-1,5 mm vastagra nyújtom, mert egy kicsit megpuffad és karácsonyi tésztakiszúrókkal kiszaggatom, majd sütőpapírral bélelt tepsiben kisütöm. Kb. 6 perc alatt megsül, amikor már szép világosbarna ki is kell venni, hogy ne keményedjen meg, mert ha tovább sütjük inkább keksz lesz belőle. Jobb 2 tepsivel dolgozni, de közben a sütőben lévő adagra is mindig kell figyelni.
Ha kihűlt, cukormázzal díszítem, amit idén a Dr. Oetker cukormáz porból próbáltam ki, ami marcipánízű ráadásul, de elég kevés lett, így jó 15 dkg porcukorral és egy kis vízzel még tuningoltam. Ja, és egy kis ételfestéket is tettem bele, így színes mázam lett. Tavaly jobban sikerült de az íze így is tökéletes. :)
A lényeg, hogy nem lehet Karácsony mézeskalács nélkül, úgyhogy hajrá mindenki süssön!!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése