Keresés ebben a blogban

2013. május 15., szerda

Behódoltam... Mentás spárgakrémleves, pirított parasztsonkával

Nem akartam, egyáltalán, márpedig idén nem... a medvehagymát is sikerült kihagynom, pedig sokáig még a csapból is medvehagymás víz folyt. Aztán valaki elpatkolt "tőle", jó tudom igazából a gyöngyvirágtól, de medvehagymának gondolta, kérdem én, honnan tudjuk a megevett mh-ról hogy pontosan honnan származik??? Legtöbbször nem tudjuk, sehonnan. Így könnyű volt teljesen kihagynom a repertoáromból, és amúgy is kezdett már prosztó lenni :).
Na de vissza a spárgához: tegnap a Lehel téri piacon egy helyen találtam kimérős, válogathatós zöldspárgát, na ennek már végképp nem tudtam ellenállni, pedig esküszöm nem akartam venni, az előrecsomagoltban mindig van néhány fonnyadt/rohadt/iszonyú koszos darab. Vettem pontosan 15 (azaz tizenöt) szép, karcsú, hosszú darabot, pont amilyen én vagyok :)
Komoly elhatározással a leves mellett döntöttem, hiszen az egyszemélyes verzióban talán ezt a legkönnyebb elkészíteni (viszont a spárgaszezon örömére, előveszek még 2 régebbi spárgás receptet, már régóta fel akartam tenni).

Tehát:
Spárga alja levágva, én kb. a feléig (lentről) zöldséghámozóval le szoktam húzni a héját, és 3-4 centis darabokra felvágom. A felső rügyes része az külön kerül, mert azt épphogy leforrázom, akkor jó, ha roppanós marad.
Így a 15 spárgához, egy kicsi fej hagymát felvágtam, egy kis olívaolajon megüvegesítettem, majd rádobtam a spárgadarabokat, egy kicsit pirítottam, majd felöntöttem 3 dl húsleveslével (mint már mondtam annak mindig kell lennie a fagyasztóban), és még kb. 3 dl forró vízzel, a folyadék mennyisége egyedi, ki mennyire akar híg levest. Amikor ezzel együtt felforrt, bedobom a spárgafejeket, és egy perc múlva ki is veszem, és egyből hideg vízbe dobom, hogy megőrizzék a zöld színüket és a roppanósságukat.
Ezután elég maximum 10 percig főzni, addigra a legkeményebb spárgaszár is feladja, és készen is van. Ekkor  leveszem a tűzről és kb. 5 dkg hideg vajat felkockázva, néhány mentalevelet beledobva, botmixerrel krémesítem, ez a hideg vaj valami csodálatos tartást és selymességet ad neki. Miközben felfőtt egy kis adag házi füstölt sonkát csíkokra vágva átpirítok némi szalonnazsíron, hogy legyen valami ropogós is a levesben :)
Nekem nem kellett utólag ízesítenem, mivel a húsleveslé már rendesen fűszeres volt, a parasztsonka pedig erősen sós, így az ízek tökéletesen kiegészítették egymást.
Egy személyre megfelel egy teljes étkezésnek néhány pirítóssal, vagy 2 személynek egy többfogásos menü leveseként.



Sajnos a kép nem sikerült jól, nem nyomtam eléggé foodstylistban, de az íze mindent elfeledtet :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése