Keresés ebben a blogban

2011. október 1., szombat

Almás pite gyorsan

Eredetileg keresztanyám gyártásában fogyasztottam nagy mennyiségben, ebből nem lehet csak egyet enni... Aztán mivel kaptam tőle nagy adag almát + receptet is, belevágtam, miért is ne, majd pont az almás pite fog nekem megkottyanni. :) Na jó, egy kicsit megkottyant, de ismétlés a tudás hangya, nem? :)
A recept egyszerű, hozzávalók itthon: 50 dkg liszt, 2 tojás, 10 dkg cukor, kis tejföl, alma, fahéj, vaj.
1,25 kg almát meghámoztam (Keresztanyám szerint 1-1,5 kg kell, én átlagoltam. :)), aztán belereszeltem egy lábasba, meglocsoltam kb. 2 evőkanálnyi limelével, adtam neki 5 dkg cukrot, és főztem amíg jól megpuhult, aztán tettem bele egy kis fahéjat, épp csak meghintettem vele, ez is ízlés kérdése... ja, én nem is szeretem a fahéjat.
Közben a robotgépben a lisztet összemorzsoltam 20 dkg vajjal, ehhez adtam egy zacskó sütőport, egy csipet sót (azt mindig teszek mindenbe, szerencsét hoz. :)), a maradék cukrot, aztán amikor ezt is megpörgettem ráütöttem a két tojást és hozzáöntöttem egy kis dobozos tejföl 2/3-át. (A tejföl is opcionális volt, lehet tejjel is hígítani, de azt sajna nem bírom.) Ezzel jó kis tészta lett, amit utána 2 részre osztva kinyújtottam, belisztezett tepsibe fektettem az alsót, megszórtam búzadarával, erre rászedtem, és szépen szétterítettem az almát rajta, majd ezt is megszórtam búzadarával és ráterítettem a másik tészta felet, majd megszurkáltam villával. 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 percig kell sütni, amíg elkezd pirulni a teteje is. Az enyém isteni lett, bár sajnos a nyújtás elég rojtosra sikeredett, néhol szét is szakadt, de a tésztának szárazabbnak kellett maradnia az alma magas nedvességtartalma miatt. Így elég rusztikus kinézetű lett, de nagyon finom, és az íze a lényeg, cukrászversenyt nem nyernék vele, de nem is oda készült. :)
Köszi a receptet Keresztanyám!!! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése