Keresés ebben a blogban

2011. november 4., péntek

Bazsalikomolaj

Itt van az ősz... de inkább néha télnek érzem, így eljött az ideje, hogy megszüntessem az erkélyen a fűszerkert nem fagyálló részét (bár az egyik ismerősöm szerint locsoljam fagyállóval... :)). Learattam jó nagy adag bazsalikomot, egy egész dézsányi cserép volt vele tele. Mosás, centrifugálás után már használható is, már alig vártam, imádom az illatát, az egész konyha bazsalikomillatú volt.
A botmixer aprítóküblijébe beledobáltam a leveleket, természetesen nem fért bele egyszerre, így az első adagot bőven meglocsoltam extra szűz olívaolajjal, feldaraboltam, következő adag mehet rá, megint olajjal. Mondanom sem kell, végül az egész simán elfért benne, ugyebár a kisebb darabok kevesebb helyet foglalnak (fizika ez, vagy mi), jó nagy adag olajat locsoltam bele a végén, azzal is összepörgettem, elvégre bazsalikomolaj a végtermék. Amikor számomra megfelelő állagú lett egy üres bébiételes üvegbe töltöttem, a tetejét megszórtam (Maldon) sópehellyel, és még egy löttyintésnyi olajat kapott, hogy lezárja.
Nálam ez a télre való előkészületek egyike, nagyanyám is így csinálta volna, szerintem. :) (Főleg, ha használt volna bazsalikomot, és olívaolajat...)
Sok mindenhez felhasználható ez később, ha hirtelen nem jutok friss bazsalikomhoz, paradicsomlevesre, tésztákhoz, pesztóhoz, mozzarellához, és még millió ételhez, úgyhogy ilyenkor eszembe jut, hogy jövőre sokkal több bazsalikomot termelek, hogy legyen mindenhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése